Head picture

7:25 flyget

I morgon bitti startar den bistra verkligheten igen, när jag ska ruscha upp tortyrtidigt och iväg till flyget.
Jag har försökt och packa för sommar, vår och vinter, för jag vet inte om jag ska vidare upp till Norrland, eller inte, och jag vet inte vad det blir för väder i Staden heller. Det är minsann inte lätt.
Och jag ska vara borta ända till på torsdag.
Den här veckan har jag packat träningsskorna. Tänkte komma igång med träningen nu, när jag inte har så stor anledningen att hänga på krogen och leva utsvävande längre. "Det är bara att bryta ihop och gå vidare", som man brukar säga. Brutit ihop har jag gjort tillräckligt, så det är att gå vidare som står på tur nu.
Dessutom har jag en lunchdate med Överhövdingen i morgon. Han är rätt trevlig faktiskt. Jag kanske ska sikta in mig på honom istället, nu när jag inte har kvar Den Andre..? Skoja bara. Det är nog med strul för mig, känns det som.
Vi var i nya huset idag, Maken och jag. Det var fantastiskt fint väder och det har börjat växa i trädgården. Det kommer att bli så bra där, att sitta på altanen i kvällssolen och blicka ut över havet, medan fåglarna kvittrar och det är tyst och lugnt. Det kommer att bli precis den balsam för själen som jag längtar efer.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback