Head picture

Föll för antihårtrycket

Jag har blivit ett offer för vår tids ideal: Kvinnor ska inte ha hår. Ja, på huvudet är det väl ok, men på resten av kroppen alltså. Det framgår i alla damtidningar att det är så.
Nu när sol- och badsäsongen närmar sig snabbare än tåget, börjar komplexen krypa fram i takt med att de heltäckande kläderna hamnar längst bak i garderoben.
Jag gick till en salong och laserbehandlade den sk bikinilinjen. När jag åkte dit funderade jag varför i hela friden jag skulle lägga ut 1500 spänn på något som ingen knappast kommer att lägga märke till utom jag. Men så kom jag på att det är ju faktiskt för att jag tycker så illa om den där stubbiga känslan dagen efter man har rakat sig. För raka sig måste man, eller..?
Men det här vara bara första behandlingen. Minst två-tre gånger måste man göra det för att det ska bli bra.
Och jag som tyckte att träningen var för dyr. Där ser man hur man prioriterar.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback