Head picture

Det är bekräftat

Jag blir deppig på helgerna. Jag har för mycket tid att tänka jobbiga tankar, gräla och ha tråkigt. Det känns onödigt med tanke på att jag skulle kunna ha det bra och trevligt istället. Jag har funderat mycket på vad jag ska göra för att helgerna ska kännas bättre, men jag har inte kommit på något riktigt bra ännu. Jag försöker göra något pyssligt, fixa hemma, laga god mat, gå promenader och njuta av omgivningen, läsa böcker, elda i spisen om det är lite kyligt. Allt det här låter väl ganska bra, eller hur? Det kunde ha varit mycket värre. Och ändå får jag kämpa hela tiden för att inte duka under av negativism. Allting jag företar mig gör jag med ett inbyggt motstånd, en tröghet som gör att allting blir stort och tungt. Vad är det för fel? Vad ska jag göra?
Finns det någon som har ett bra tips?

Kommentarer
Postat av: Anna


Rekommenderar dig att läsa boken "The Secret - Hemligen".
Den kan hjälpa dig att ändra dina tankebanor under helgerna!
Planera in umgänge under helgerna....och egen tid för dig.

2007-08-27 @ 08:55:19
Postat av: Ankan

Jag har ju verkligen ältat och varit nere i svarta hålet mycket hela våren. Och mig har det hjälpt väldigt mycket att skriva - både i bloggen och för eget bruk. Och prata. Finns det någon du kan prata om dina känslor med? Avledande aktiviteter funkade inte för mig när jag mådde som sämst för då BEHÖVDE jag fokusera och älta. Nu när jag mår bättre fungerar aktiviteter uppiggande igen. Hoppas du kommer på vad DU behöver. Kram

Postat av: Anima Mea

Tack för tipsen, Anna.
Ankan: Jag förstår att du har behövt älta, eftersom det är ett riktigt sorgearbete du har gått igenom. Jag tror att det kanske varit så för mig också. Det är olika faser man går igenom. Kanske behöver jag en ny fas nu. Det gäller att hitta rätt. Jag har ingen att prata med. Bloggen är min enda ventil.

2007-08-30 @ 18:08:09

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback