Head picture

Haft sommar i kubik

Kanske man kan få något gjort idag, då. De sista dagarna har bara varit ägnade åt att vara ute i trädgården, gå ner till stranden, sova lite i skuggan under träden, lyssna på bok. Det har inte varit så många sådana dagar den här semestern, så man får liksom uppleva dem i kubik så att det blir rätt proportioner i slutändan.
Men idag är det mulet. Dags att packa väskan och dra till Staden. Ska bli kul att se hur lägenheten ser ut. Jag har bara varit där en gång, och det var innan de bytte kök och målade om.
Maken ska passa på och kolla på bil, hälsa på sin syster och svåger och annat smått och gott. Han är inte så ofta i Staden.
De har lagt ut annons på min chefs tjänst. Det ser ut som om de har tagit till sig det mesta som jag skrev i mitt brev i alla fall. Ska bli intressant att se vem som söker. Jag tänker inte göra det. Inte för att jag känner mig så grymt nöjd med mitt nuvarande jobb, men det skulle bara bli för jobbigt med det andra. Jag känner inte att jag orkar helt enkelt. Jag har bara haft mitt jobb i ett halvår, och har precis börjat komma in i det. Samtidigt som jag har haft häcken full med privata, känslomässiga problem som inte har fått märkas på jobbet över huvud taget. Bara det kan ta musten ur den starkaste.
Nu i höst ska jag fokusera på jobbet, på att bli stark igen, så att jag får tillbaka min fantasi och intitiativkraft. Även om det kanske inte märkts så mycket utåt, för dem som inte har något att jämföra med, har jag känt att jag gått på sparlåga på jobbet. Jag har gjort det jag måste, men jag har inte känt den entusiasm och kreativitet som jag brukar ha på ett nytt jobb. Hoppas det blir någon inspirerande efterträdare till min chef, som är rolig att jobba ihop med.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback