Head picture

Han har lämnat mig

Han har åkt iväg och tagit hunden med sig. Ja, inte för gott alltså. Han har bara åkt hem till Huset. Själv är jag ensam kvar i Staden.
Första dagen på jobbet.

8:45 På kontoret.  Det tog nio minuter att gå till jobbet, men då stannade jag och visade vägen för några.
Intensivt hälsande på alla och berättande om hur mycket det regnat/varit soligt etc.
Intensivt plöjande av e-post (jag är glad att jag betat av lite då och då under semestern)
Förbereda möte, skriva ut, kolla igenom
9:30 Möte
11:50 Lunch
13:00 Telefonsamtal, e-post
13:30 Diverse spontantmöten. Jag blev tillfrågad om chefstjänsten, om jag är intresserad. Jag sa, nej inte som den annonsen är formulerad. Men det behöver vi inte bry oss så mycket om, sa personaldirren. Det kan man göra om efter behov. Jag satt kvar och visionerade vilt en stund. Sedan sa jag att de får tänka vidare. Jag har visat mitt rätta jag, så om de anställer mig trots det på den tjänsten, får de skylla sig själva.
15:00 Skriva i bloggen


Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback