Head picture

På väg mot döden

Idag har varit en svart dag, med många mörka tankar. Det känns som om jag bara har lagt ytterligare en dag bakom mig, för att komma en dag närmare slutet. När det nu kommer.
Första halvan av dagen var i totalt mörker, där jag kände att allt var hopplöst. Maken och jag kommer aldrig att få ett bra förhållande, han kommer aldrig att älska mig osv. Maken sa att jag måste förstå att det som händer, händer inuti mig. Hela omgivningen kan inte ändra skepnad så fort från den ena dagen till den andra. Om jag är lycklig och känner mig älskad, som jag sa till honom att jag var i fredags kväll, kan inte förutsättningarna för det har försvunnit fullständigt på en dag. Han har säkert rätt. Han är ganska klok ibland. Faktiskt.
Jag tog mig samman och gjorde te till oss. Efter det städade jag badrummet och torkade golv. Vi åkte och handlade lite. Under tiden kände jag att det mörka gradvis gav vika, och nu känns det ganska normalt igen.
Vi åt fantastiskt gott nu på kvällen, och det hjälper också lite.
Jag grillade marinerad ryggbif i bit. Den blev perfekt alldeles röd inuti. Till det grillade jag aubergine och stekte kantareller tillsammans med rödlök och finhackade, soltorkade tomater. Det blev bra.
Jag förstår egentligen inte riktigt varför jag ramlar ner i dessa svarta hål av tristess, tvivel och ledsnad. Det händer nästan alltid på helgerna.

Kommentarer
Postat av: anna

jag ramlar också ner i svarta hål samma som dina, speciellt så här i början på hösten!

2007-08-22 @ 12:39:01

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback