Head picture

Stormöte

Vi hade möte i företaget, där alla, som har lite mer än vanligt att säga till om, är med. Den Andre var förstås där. Jag höll mig på avstånd, och det gick bra. Jag har många att prata med så det känns inte så svårt faktiskt. Nu, när jag har det här nya jobbet, har jag lärt känna nåstan alla mer eller mindre. I stort sett alla känner jag till utseendet.
Det var trevligt och bra på många sätt. Även om själva mötet är viktigt och intressant, är det mötet med kollegorna och möjligheten att fritt diskutera saker som är det allra viktigaste.
När det började bli läggdags, frågade Den Andre om jag ville sova hos honom. Jag sa ingenting men jag tänkte desto mer. "Se inte så sårad ut", sa han. Men jag vände på klacken och gick därifrån. Jag tycker att han borde tänka lite längre än snoppen räcker och se saker lite mer än ur ett rent penetreringsperspektiv, men det klarar han tydligen inte.
I morse såg han lite sur ut vid frukosten, och när vi klev av bussen sa han lite förebrående: "Jag trodde du skulle knacka på hos mig..." Jag hade lust att komma med en utläggning av mindre artig karaktär, men jag gjorde inte det med tanke på kollegorna runt omkring.
Han fattar tydligen ingenting. Han tycker att det skulle vara helt ok att utsätta mig för att sabba hela min tillvaro för att han ska få ha det lite mysigt en stund.
Jag är ändå så glad att jag har lärt mig att se igenom honom och att stå emot. Jag känner mig stark.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Bra jobbat!

Postat av: AngelDevil

Vad är det för puckad jävla idiot! Vem fan säger något så uppenbart korkat förslag sedan du dumpat honom. Han är skurken i dramat här men jag kan inte hjälpa att jag undrar hur sjutton du lyckades falla för honom från första början.
Jag är jätteglad at du lyckats ta dig ur och så är jag grymt avundsjuk på erat lilla hus vid vattnet. Lycka till och fortsätt med fortsättningen på ditt liv=)

2007-08-29 @ 21:29:54
URL: http://angelwithdevilstail.blogg.se
Postat av: Anima Mea

Tack för all support! Det känns verkligen bra.

2007-08-30 @ 18:09:01

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback