Head picture

Vrede

Jag satt och eldade upp mig över Den Andres sätt att ignorera den skada han har åsamkat mig genom sitt svekfulla sätt och sin själviskhet. Det kommer över mig efter att vi hade pratat i telefon på eftermiddagen idag. Ett jobbsamtal.
Jag skickade ett meddelande till honom, som jag naturligtvis inte räknar med att han ska svara på, för det gör han aldrig av ren feghet. Men det kändes ändå skönt att lufta ilskan lite och samtidigt markera att det inte är acceptabelt att han håller på som han gör.
"Jag blir arg när jag tänker på att du utsatte mig för frestelsen att sova med dig.Varför frågade du? Du vet ju om att det skulle sabba fullständigt för mig. Maken skulle lämna mig, Det skulle vara lite mer ursäktat om du verkligen älskade mig och kände att du inte kan leva utan mig. Men det här kan bara klassas som självisk tillfredsställelse av egna omedelbara behov utan tanke på konsekvenserna för andra. Förklara dig!"

Han kommer säkert att komma in på mitt kontor i morgon, stänga dörren och tycka att han har all rätt i världen och inte alls förstå att han har gjort något fel. Vi får se.
Egentligen, nu när jag läser vad jag skrev är det alldeles för snällt och mesigt. Jag är alldeles för snäll.


Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback