Head picture

Eftersnack

Idag har vi haft en lugn dag. Vi har pratat om hur vi känner och tänker. Och på något sätt känns det som om vi kommer framåt en liten bit i taget. Maken tyckte kanske att det var lite i fel ordning, det som hände igår. Han tyckte att jag borde visa lite mer vilja först. Han tycker att jag inte förändrat så mycket mer än att jag de facto slutat att ha sex med Den Andre. Jag har inte ens gjort testen, som han ville att jag skulle göra. Jag tror att han ville det mest av princip. Jag tyckte det var onödigt.
Ja, och själv har jag känt mig så ambivalent när det gäller det mesta. Men på senaste tiden har en klarhet ändå växt fram: Jag har det rätt bra med Maken. Varje dag är inte ett äventyr, men vilka förhållanden är så? Skulle man ens vilja ha det så? Vi trivs bra tillsammans, vi har bra sex (återigen bekräftat efter nio månaders uppehåll) och vi känner varandra väldigt väl efter snart 26 års äktenskap. Dessutom har vi en gemensam, välartad son.
Mycket av mitt missnöje har suttit i mitt eget huvud. Näringen har jag hämtat från de brister som vi haft i vårt förhållande, men istället för att bearbeta dem konstruktivt har vi skärmat oss från varandra. Särskilt jag har skärmat mig och flytt in i affären med Den Andre.
Nu har vi vågat prata om allt det jobbiga och vi har kommit varandra mycket närmare. Så även om jag inte förändrat så mycket utåt, har det hänt väldigt mycket på insidan av mig. Jag känner mycket mer för Maken nu, och det är betydligt mer positiva känslor än det varit förut.
Vi är inte varandras motståndare längre. Vi jobbar ihop även när det är svårt.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Vilken utveckling du gått igenom. Jag minns när du skrotade den gamla bloggen och skaffade denna. Det är en milsvid skillnad i ditt sätt att tänka. Starkt jobbat!

Postat av: Mimmi

VArje dag behöver inte vara ett äventyr! Styrkan o livsglädjen kan man få av att känna sig trygg och behövd!

2007-12-26 @ 09:09:26
URL: http://mymim.blogg.se
Postat av: Ankan

Plötsligt märker jag att du liksom SKRIVER mer, blir öppnare i bloggen också. Det bränner till, det KÄNNS när jag läser på ett annat sätt. Jag kan ana mig till att något håller på att lossna. Men vad vet jag egentligen, jag är ju bara en badanka :)

2007-12-26 @ 14:03:32
URL: http://www.ettbultandehjarta.blogspot.com
Postat av: Anima Mea

Ankan: För att vara en badanka, är du ruskigt klarsynt.
Mimmi: Du har rätt. Jag är visserligen den äventyrslystna typen, men en viss balans skadar inte.
Magnus: Som sagt; från mörker till ljus, det är så det känns.

2007-12-26 @ 14:18:36
URL: http://animamea.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback