Head picture

För varmt

Vi har lite problem med den vattenburna golvvärmen. Någonting har gjort att ventilerna inte går att öppna och stänga som det ska. Det var en snubbe här och tittade på problemet igår. Han kom lite överraskande, så jag hade lite pinsamheter liggande framme, typ rosa monsterkompis, olja, annan massagegrunka, som låg kvar efter den senaste sessionen framför brasan. Han låtsades inte se det, och inte jag heller. Däremot skyfflade jag snabbt bort det innan Maken kom hem. han kan vara lite känslig för pinsamheter av det slaget.

Nåväl, följden av golvvärmeproblemet är att det blir jättevarmt i centrum av huset, dvs köket och vardagsrummet, medan det blir iskallt i sovrummen och ganska kallt i arbetsrummet. Det gör inte så mycket att det är kallt i sovrummet, men man vill gärna ha möjlighet att reglera värmen. Just nu är det 24 grader i vardagsrummet. Det är så varmt att man inte ens kan med att elda. Och jag vill gärna elda. Det känns lite oekonomiskt och slösaktigt också. Nu är det visserligen bergvärme, men ändå.

Det är förhoppningsvis fixat tills vi kommer hem igen.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Så där var det i vårt hus. I vardagsrummet var det tokvarm trots att termostaten var neddraget till noll och i äldsta tjejens rum var det hur kallt som helst trots att termostaten var vriden i bott. Det visade sig att termostaten i vardagsrummet styrde golvvärmen i äldsta tjejens rum och vice versa. Så kan det gå.


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback