Head picture

På bortaplan

image2
Ytterligare en dag har lagts till alla dagar på jobbet. Jag har haft de trevligt med mina kollegor, och det känns lite som att jag gjort lite nytta. jag har varit större delen av dagen med en kvinnlig kollega som är ytterst sympatisk. Hon är duktig i sitt yrke och dessutom så behaglig som människa. Det är en fröjd att tillbringa tiden med sådana kollegor.

I kväll ska hela borta-kontoret ha fest, och jag är inbjuden. Det är ju snällt. Annars finns inte så mycket att göra.
Igår kväll försökte jag gå en promenad efter middagen, men det var så halkigt ute att jag gav upp. Istället gick jag till Coop, träffade en kollega från ett annat borta-kontor och köpte nötter, Zoo och Djungelvrål. Tre choklakakor också.
När jag halkat mig tillbaka till hotellet, köpte jag en öl o baren och gick upp på rummet. Sedan satt jag i sängen, kollade på TV, och tryckte in godis. Rätt mysigt faktiskt, även om det inte kändes som den mest välanvända kvällen ur effektivitetssynpunkt. Men man måste väl inte alltid vara effektiv? Eller...?

Kommentarer
Postat av: Magnus

Zoo och djungelvrål! Vilka klassiker...det blev ingen Svarta katten?


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback