Head picture

Packa-dags

I morgon bitti bär det av igen. Den här gången bär det av norrut. Jag ska ta med tjocka jackan och långkallingar för säkerhets skull. Jag känner mig lite dåligt förberedd, men det beror faktiskt inte bara på att jag har slarvat,, utan också på att jag inte har fått något program, så jag vet inte vem/vilka jag ska träffa när. Men jag får väl improvisera. Det kan bli nog så bra. På onsdag vet jag i alla fall vad jag ska göra, och att det blir lite fest på kvällen.
Förra veckan var det fest med alla som jobbar på kontoret i Staden, och den nya chefen var med. Dvs den som är istället för den som var min företrädares före detta chefs chef. Fattar du?
Nu kan dominoeffekten börja rulla igen. Det ska verkligen bli intressant att se vad som händer med min avdelning, och mitt jobb. Det kan verkligen bli precis hur som helst. Förmodligen händer det ingenting förrän efter nyår i alla fall.
Jag kanske ska tänka ut en alternativ reträttväg, om det visar sig att allt blir fel? Mitt förra jobb har precis blivit ledigt... Den som tog över efter mig tyckte att det var för stressigt. Och då var det ändå inte hela jobbet som jag hade haft. Det kanske inte var så konstigt att jag tyckte att jag hade mycket att göra. Den Andre sa alltid att jag skulle sänka ambitionsnivån när jag klagade över det. Det kan man göra ett tag, men det blir inte kul i längden. Jag skulle aldrig i livet kunna gå tillbaka till min gamla tjänst. Det skulle kännas som att gå in i en dammig gravkammare och låta dörren bommas igen utifrån. Nej, huvva! Och då trivdes jag ändå med det jobbet. Jag har så otroligt svårt för att vända tillbaka till något jag lämnat.
Då går jag hellre vidare till något helt nytt, någon helt annan stans. Någon som har någon idé?

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback