Head picture

Shoppat mm.

Gata i stanJag gjorde stan idag. Köpte en byxdräkt, två kjolar och en topp i första butiken jag gick in i. Det var halva priset, men kostade massor ändå. Varför får man inte göra avdrag för arbetskläder när man jobbar på kontor? Jag sliter massor med kavajer, kjolar och toppar. Och det är dyrt. Dessutom ska de tåla att skrynklas ner i minimala resväskor ideligen, så de måste hålla en viss lägsta kvalitet.

Efter att inhandlandet överstökats på ynka tjugo minuter, gick jag bara runt och kollade på alla som trängdes, utan att ha minsta lust att göra av med mer pengar.

Maken har jobbat idag, så jag har varit ensam. Inte ens hunden har varit hemma. Hon brukar få hälsa på våra grannar ibland. Det märks att hon tycker att det är kul. Hunden alltså. Jag tror att grannarna tycker det är rätt kul också.

När jag kom hem efter stadsvandringen, tände jag i spisen, pratade med min pappa jättelänge i telefon och så har jag lyssnat på talbok. Just nu är det Håkan Nesser, En helt annan historia, som gäller.

Kommentarer
Postat av: Marie

är det inte jobbigt att behöva klä sig på ett visst sätt på jobbet varje dag? jag skulle bli galen om jag var tvungen att klä mig i dräkt varje dag...

snygg bakgrund du har förresten!

en sak till, var kommer "anima mea" ifrån?

Postat av: Anima Mea

Marie,tack för dina kommentarer och här kommer svar:
Det är jobbigt och jag blir galen. Men som tur är jobbar jag hemifrån ibland, och då sitter jag i mjukisbyxor och slapp tröja utan att varken kamma mig eller måla mig. Det väger upp en del.

Anima Mea är latin och betyder Min Själ. Ordet animera(ge själ, eller liv åt figurer) kommer därifrån.

Om du klickar på länkarna där det står prenumerera, står det info på sidan du kommer till hur du ska göra för att få in det på din blogg.

2007-12-28 @ 10:01:54
URL: http://animamea.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback