Head picture

Tystnad och tomhet

Igår hörde jag ingenting från Den Andre. Fast jag bestämt mig för att jag inte ska svara om han skickar sms, hoppas jag ändå på något sätt att det är han som har hört av sig varje gång jag får ett sms, och blir besviken för att det är någon annan.
Det känns tungt, men jag hoppas att det lättar med tiden.
Jag försöker finna mig i min nya roll som trogen, ärlig och utan hemligheter.
Det känns väldigt lugnt och okomplicerat, men jag får samtidigt finna mig i att det inte finns någon spänning alls i tillvaron. Inget direkt att se fram emot. Framtiden känns just nu som en jämn, grå, trögflytande flod utan virvlar, som jag bara flyter med på.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Den där grå sörjan är väl det som kallas vardag. Du kanske kan finna spänning i att försöka urskilja olika nyanser av grått. Jag har inga större förväntningar på livet. Därför sörjer jag inte spänning och passion. Känns lugnare att spela ett lågt känsloregister än att vara på topp och i bott om vart annat.


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback