Head picture

Villkor

Min man har gett mig villkor som han vill att jag ska följa..


  • Du får BARA, om det nu överhuvudtaget är nödvändigt, prata jobb med honom, INGET personligt.
  • Du ska inte tala om din veckoplanering för honom.
  • Du får ALDRIG äta en måltid, eller ens fika tillsammans med honom 
  • Lämna inte ut din adress i Stockholm till honom.
  • Åk inte bil eller Taxi ensam med honom.
  • Släpp ALDRIG in honom på ditt rum eller gå in på hans.
  • Besök inte under några som helst omständigheter hans hem eller ens hans hotell.
  • Om ni råkar hamna på samma logi, informera mig omedelbart, försök byta logi.
  • Svara inte på hans SMS, det kan jag göra.
  • Ta inte bort SMS från ”älskare”, visa mig dem istället.

Det innebär att jag måste bryta totalt med Den Andre. Det är säkert det bästa, och ett helt rimligt krav. Det känns bara som om något inom mig slocknar. Jag vet att det är bäst för alla, säkert för mig också, men livet kommer att bli tråkigt, färglöst och enahanda.
Kommer jag att klara det?


Kommentarer
Postat av: Magnus

Du sitter verkligen i en rävsax. Är du villig att ställa upp på din mans kvarlista? Vill du verkligen det?

Postat av: Dr S

Nu har jag börjat läsa i rätt kronologisk ordning. Okej, du har träffat någon på ditt jobb och ljuv musik uppstod? Du har berättat för din man eller han har fått reda på det ändå? Hmm... men
sedan verkar det ha gått åt pipan.
Om du visste vad mycket vi har gemensamt.
Vet allt om att bli förälskad i någon på jobbet och om alla jobbiga känslor när det tar slut.

2007-05-28 @ 17:55:01
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se
Postat av: Johan

Bryt med din make innan du förstör hans liv totalt. Det du gör är så sjukt själviskt och om du inte vet om du kan hålla tassarna borta är det nåt som är fel. FATTA ATT DITT ÄKTENSKAP ÄR DÖTT SEN DEN DAGEN DU GICK I SÄNG MED "DEN ANDRE".
Sen du gjorde det har du gått tillbaka, och tillbaka, och tillbaka och försöker skylla ifrån dig, det är helt och hållet DITT beslut att vara otrogen och att din man vill ha dig ändå visar bara att ni lever i ett förhållande som är helt och hållet baserat på rutin. Bryt med båda, lev singel och fatta att vissa saker gör man bara inte. Du kanske t.o.m. hittar din livsgnista tillbaka.
Lycka till om du tar detta inlägget som kritik så är det bara bra, jag är inte ute efter att såra eller göra dig illa men du måste vakna

2007-05-30 @ 10:47:57

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback