Head picture

Äkta semesterväder

Till och med hunden är deppig och vill inte gå ut, bara sova. Och så känner jag det också. Det är för trist. jag längtar efter sol och värme. Jag behöver ett starkt lyse som kan nå ner till de mörkaste skuggorna i min själ. Det känns allt annat än muntert.
Jag pratade med min pappa. Han har äntligen fått beviljad riksfärdtjänst och planerar att komma hit och hälsa på. Det var min idé från början. Han trodde inte på det, men på måndag ska han träffa någon från soc som ska boka datum med honom. Han behöver verkligen komma hemifrån. Han sitter på sin soffa hela dagarna och kippar efter andan.
KOL är hemskt. Bara vetskapen om att man kan få det, borde få den mest inbitne rökare att vilja sluta.
Min pappa är så pass dålig att han inte orkar gå ut till brevlådan som ligger 30 meter från huset. Om han har gått de tre meter det är från köket till vardagsrummet tar det ungefär en kvart innan han hämtat andan så pass att han kan prata.
När han kommer hit, får vi köra honom i rullstol om vi ska någonstans. Men det kommer att funka bra här; inga trappor, eget gästhus med toa, trägolv runt hela huset, nära till bilen. Han kommer att få det bra här.
Om det är trist väder tar vi rullstolen och gör utflykter. Vi kan åka och handla lite kläder till honom. Det behöver han.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback