Head picture

Fet, fet, fet

Om jag fortsätter så här den här sommaren, kommer jag att rulla in på jobbet efter semestern. Jag har gått upp nästan tre kilo de senaste veckorna. Antagligen har jag stressat för lite, ätit för gott och för mycket, druckit för mycket (inte vatten) och suttit alldeles för mycket still. Det är inte tillräckligt med action i tillvaron.
Det lägger sig som en isolering runt hela bålen, på både magen och ryggen. Min Kinnarps-rumpa är dock lika platt som vanligt. Jag måste börja röra på mig. Jag ska sluta vräka i mig godis på kvällarna. Inte dricka en massa öl, och äta nötter med russin till. Igår åt jag chokladpudding i massor efter maten.
Jag kan fortfarande ha mina kläder eftersom de sitter ganska löst i vanliga fall, men när jag tar på mig jeansen, har det blivit en lite otrevlig valk som putar ut precis ovanför linningen, där midjan egentligen ska sitta. Det känns verkligen inte alls bra..
Jag har provat en massa kläder på rean, och kan inte ha st 36 längre. Det är varning!
Ska bara ta en mintchokladkaka först....

Kommentarer
Postat av: Dr S

Hahaha! Tänkte på Monty Python -sketchen när jag läste det där om mintkakan.


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback