Head picture

Hemma bäst

Jag vet inte det beror på att jag är borta så mycket, eller om det helt enkelt är osedvanligt trevligt att vara hemma, för jag njuter verkligen av att bara få stanna hemma och ta det lugnt.
Igår var jag ensam hela dagen, och det var skönt. Jag tvättade all tvätt, städade lite och var lite duktig. Tills Maken kom hem framåt kvällskvisten, dukade jag på verandan och gjorde god mat med vin till. Sedan såg vi på film och la oss i hyfsad tid.
idag på morgonen var jag ute med jycken på morgonbajrundan, sedan frukost och tidningsläsning på uteplatsen.
Nu är det bara att njuta av trädgården, solen och eventuellt gå ner och ta ett dopp framåt dagen. Vi har dörrarna till vardagsrummet på vid gavel ut mot terassen och lyssnar på lite stillsam jazz.
Kan det bli bättre?

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback