Head picture

Hos veterinären

Jag ville kolla om jycken fått borrelia. Jag har plockat några fästingar, och hon har verkat öm när man tagit henne på höfterna. Hos veterinären ville deröntga henne, så de sövde ner henne. Det var en läskig känsla att lyfta upp henne när hon somnat. Det var som om hon var död. Alldeles slapp i hela kroppen, halvslutna ögon och huvudet som bara hängde. Det visade sig att hon har en höftskada. Pertis, tror jag det hette. Det är något som bebisar kan ha och då brukar de få ligga i gipsvagga. De tror inte hon kommer att få allvarliga men av det, men det var ändå tråkigt. Nu avvaktar vi borreliatesten. Det är nästan så att jag hoppas att hon har det nu, för annars kanske det verkligen är höftskadan som gör att hon har ont, och det är det verkligen inte bra. Hon är bara tre år.



Kommentarer
Postat av: anna

Jag har upptäckt att min vovve en schäfer har ömma höfter efter hon löpt. Men det har tagit en del veterinärbesök att själv komma fram till den insikten

2007-08-22 @ 12:37:14

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback