Head picture

Lämnar Staden

Om ett litet tag ska jag åka härifrån. Jag ska ta mig till flygplatsen och åka hem, och sedan ska jag inte åka hit på flera veckor. Inte förrän den 13 augusti förmodligen. Nästa vecka ska jag jobba från hemmakontoret några dagar, men sedan ska jag ha semester och det ska bli väldigt skönt. Det är första gången på flera år som jag faktiskt ser fram emot att ha semester. Förut var det alltid förknippat med sorg över att inte träffa Den Andre på flera veckor, men så känner jag det inte alls nu. Det känns bra.
Jag har inte hört ett pip från honom den här veckan och inte sett till honom. Det verkar ändå som om det har haft effekt det jag sagt till honom. Att jag inte vill mer, att det är nog.
När jag kommer hem ska jag lyssna på tystnaden och njuta av dofterna från havet, träden och ängarna runt om där vi bor. Om det inte regnar ska jag peta i rabatterna och titta på hur det har växt sedan jag åkte.
Hunden kommer att överfalla mig och ge uttryck för ohämmad lycka, förstås. Vem kan motstå det?
Maken kommer förmodligen att ge mig en sval, ytlig puss på munnen, lite pliktskyldigt, och då kommer jag att känna ett litet styng inombords av längtan efter passion i livet. Men det går att förtränga sådana behov och klara sig utan.
Det mesta är i alla fall bra.
Hoppas det går bra för Mamman nu när hon ska leta efter passionen i sommar, när dottern är bortrest med Pappan.

Kommentarer
Postat av: Ankan

Hoppas du blir glatt överraskad av maken. Det unnar jag dig. ha en bra helg! Kram


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback