Head picture

Ny bil, dag två

Igår provkörde vi bilar och jag försökte verkligen vara engagerad. Idag ska vi fortsätta med att kolla och provköra. Igår var det BMW och Audi. idag blir det förmodligen BMW igen, och kanske nåt mer. Det lutar lite åt BMW. Vi har haft Volvo ganska länge, så det kan vara kul med något nytt.
Jag jobbar på att vara närvarande i nuet. Vi pratade om det igår, att jag har haft mitt subliv så länge, där jag mentalt och känslomässigt har varit någon annanstans, så att jag har lite svårt att klara av att bara vara där jag är. Det har varit min flykt från en verklighet som jag inte riktigt har tyckt om, men nu gäller det att ta tag i verkligheten och omdana den så att den blir bra. Så borde jag ha gjort från början, naturligtvis, men jag såg det inte på samma sätt då. Jag hade inte Maken med mig eftersom han inte alls var medveten om hur jag kände det, men det är han nu.
Vi kom fram till att vi ska försöka tillsammans, i alla fall. Vi kramades och kysstes lite igår, och jag kunde känna en liten antydan till lust. Det kändes hoppfullt. Om vi ger det lite tid kanske den kommer tillbaka. Jag menar lusten till Maken.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback