Head picture

Ny bil

Det är helt otroligt vad tre år går fort. Nu är det dags att byta till ny tjänstebil igen. Jag gillar att ha en bil som fungerar och känns ok att köra, men där stannar mitt intresse. Jag drabbas av akuta gäspattacker så fort jag kommer in i en bilhall. Maken engagerar sig, tar fram jämförelser i prestanda, bränsleförbrukning och förmånsvärde, släpar med mig runt till olika ställen och är entusiastisk. Han gillar bilar, älskar bilhallar och att provköra. jag gäspar mig runt och skriver på papperet när det är klart. Lite åsikter har jag väl också, men det är mest åsikter typ: Den här kändes trist att köra. Den här låter för mycket i kupén. Den färgen är bättre.
Vi har upprepat den här traditionen nu vart tredje år jag vet inte hur många gånger. Det är lika förvirrande för de stackars bilsäljarna varje gång. De försöker sälja in en bil till Maken, och jag följer med, gäspande och uttråkad. Men i slutändan är det jag som ska ha bilen och bli nöjd. Det är inte så lätt.
Fast jag uppskattar att Maken engagerar sig. Annars vet jag inte hur det skulle bli.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback