Head picture

Osteopatbesök

Igår var jag hos osteopaten. Det är en lite märklig behandling. Man får inte tycka att det är jobbigt med nära kroppskontakt, och man får inte vara generad av att klä av sig. Han håller och trycker, och emellanåt är han alldeles stilla och bara trycker sakta någonstans för att det ska komma i rät läge. Det som inte går att fixa med den sortens försiktigare metoder, drar han till med mer naparapatliknande knyck och tryck som gör att sprakar och sprätter i kotorna. Jag tror varje gång att han ska bryta nacken på mig, för på film, när de gör precis som han gör på mig, ramlar de alltid ner döda med bruten nacke efteråt. Men jag har klarat mig hittills. Han kanske vet vad han håller på med. Maken säger att det annars skulle kunna vara tema till en skräckfilm, "Osteopaten", som handlar om en perverterad, illvillig psykopat, som utrotar sina patienter en efter en...
Jag behövde verkiigen gå dit, för jag hade så mycket som låg fel och alla möjliga sorters spänningstillstånd. Det är väl kanske inte så konstigt. Efteråt blev jag helt yr i bollen och var tvungen och lägga mig och vila ett tag.
Eftersom det skulle dröja ända till kvällen innan jag kunde åka hem, tog jag en filt och gick ner till havet vid ett ställe där det vara lä och varmt, och la mig där. Jycken tyckte att jag var dödstråkig. Hon buffade på mig och suckade uppfrodrande, men sedan gav hon upp och tuggade på en pinne en stund och sedan la hon sig bredvid mig. Det är faktiskt trevligt att ha hund.
Idag har vi varit hemma i trädgården. Vi har grejat med staketet, gästrummet och jag har tvättat en matta. På eftermiddagen gick jycken och jag ner och badade. Det var kraftig pålandsvind och varmt i vattnet. Det är verkligen kul att se hur lycklig hon blir när hon får skutta ut i vattnet. om jag kastar en pinne till henne blir hon helt vild.
Jag åkte till IKEA efter middagen och köpte kuddar, täcken och extra underlakan. Det är dags att byta ut och slänga lite gammalt och slitet.
Nu har jag gjort en äppelpaj, och Maken och jag ska kolla på film.
Idag har jag inte tänkt så mycket på Den Andre. Bara ganska.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback