Head picture

Fick oväntad present

Idag har det varit både bra och dåligt. Jag har återigen blivit besviken på Den Andre, som tycks tappa all känsla för mig rätt vad det är, utan förklaring. Jag försökte prata med honom per telefon, men det gick inte. Han var kort i tonen och ville knappt svara på frågor. Han svarade inte på sms. Jag blir så trött på honom när han är sådan.
Däremot har jag och Maken haft ganska trevligt. Jag fick en fin liten vibrator i present, som jag ska ha istället för Den Andre och Monsterkompisen. Gulligt, faktiskt.
Annars bor vi i varsin del av lägenheten nu. Vi ska vara "särbo" ett tag och se vad som känns bäst att göra om ett tag. Kanske vill vi fortsätta att bo ihop, kanske vill vi skaffa varsitt boende. Det känns bra att inte behöva kastasig iväg i alla fall.

Innan vi gick och la oss kollade vi på ett avsnitt av Rome och My name is Earl, käkade jordnötter och russin och hade lite mysigt. Maken säger att jag inte fattar att jag har det bra, för att jag har svårt att klara av den grå vardagen, att jag har för stort behov av spänning och omväxling. Han kanske har rätt.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Jag och min fru är inne på månad tre av vår särbo/separations relation. De säger att saker tar tid, men i bland känner jag att det verkligen stjäl tid, tid som aldrig kommer igen. Jag vet inte om vår relation mår bra eller kommer bli bra av denna separation. Men det känns ändå ok att göra det. Om inte för annat, så för att faktiskt ha försökt rädda förhållandet.


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback