Head picture

Hade sex i alla fall

Jag kände, att om jag ska fortsätta att leva tillsammans med honom resten av livet, måste jag försöka komma över att jag är så avtänd med honom. Jag måste försöka komma igång igen, och inte hela tiden känna mig deppig och sakna Den Andre.
Jag försökte verkligen. Jag smekte honom efter konstens alla regler och försökte vara engagerad. Men jag förblev torr som på ett gynekologbesök. Tills slut sa jag till honom att jag inte blir mer redo än så här, och att det var lika bra att köra på.
Det är lite märkligt, jag har noterat det tidigare, att efter ett tag tar liksom det mekaniska överhanden, och det blir ganska lustfyllt ändå. Det är aldrig så att jag egentligen har speciellt svårt att få orgasm. Det kommer liksom av sig själv efter en stund, och det kräver inte att man har någon speciell lust innan. Det gör att det känns ganska bra efteråt i alla fall. Det blir ju ändå någon sorts relax-effekt.
Det kanske går att hitta tillbaka till passionen någon gång i framtiden, eller man kanske inte ska ha några speciella förväntingar på ett 25-årigt äktenskap som kantats av konflikter och de senaste åren dessutom av otrohet. Man kanske ska acceptera att det blir lite som att käka snabbmakaroner och falukorv (vilket jag faktiskt aldrig äter just för att det är så ointressant).
Hur som helst: Maken var i alla fall nöjd, och jag känner mig rätt nöjd också.


Kommentarer
Postat av: Magnus

När försvann passionen för dig? När tappade du lusten inför din man?

Postat av: Anima Mea

Det är svårt att säga en tidpunkt. den har försvunnit successivt under de senaste åren. Jag tror att det har pågått länge, men att det har accelerat de senaste fyra åren sedan jag har börjat träffa Den Andre.

2007-03-17 @ 23:27:24
URL: http://animamea.blogg.se
Postat av: Dr S

Nu är det länge sedan jag hade sex med min fru (väldigt snart ex-frum) men jag känner igen det där med det mekaniska. Även om jag inte tände på henne
så tände jag på sexet och det var skönt. Men att kyssa henne har jag inte förmått under 2000-talet tror jag. Det är mycket mer känslor inblandade i en kyss än i sexet. Konstigt eller?

2007-05-28 @ 18:41:30
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback