Head picture

Vad jag egentligen vill

Jag vet vad jag vill. Jag vill leva med Den Andre. Problemet är att han inte vill leva med mig, eller åtminstone inte tillräckligt mycket för att våga ta steget.
Jag tror att om jag flyttade hem till honom, skulle han inte protestera, men då har han inte själv tagit beslutet, han har inte åtagit sig något, inte lovat något. Det är nämligen det som är hans problem: Han vill inte ta ansvar för en relation. Så uppfattar jag det i alla fall.
Han trivs med mig, det säger han. Vi har mysigt tillsammans, bra sex (det har blivit bättre och bättre), och jag tror att vi båda kan vara oss själva. Men han har ett dolt inre, en vit fläck på sin karta, som gör att man inte når ända in.
Jag vill verkligen ha honom, men jag vill ha hela honom. Eftersom det inte verkar vara möjligt måste jag alltså avstå.
Då återstår frågan om det är idé att kämpa vidare med Maken. Han säger att han verkligen ska jobba på att bli av med sin aggressivitet. Han vill köpa hus och vill att det ska bli bra mellan oss. Är det bra? Jag känner att det är ett stort företag att köpa hus i det här läget, när allting vacklar. Det blir så mycket mer komplicerat att göra sig fri.

Så, jag vet vad jag vill, men jag kan inte få det, Och något bra alternativ finns inte. Resultatet blir att jag ändå inte vet vad jag ska göra.

Kommentarer
Postat av: Lina

Trillade in på din blogg, och dina ord grep verkligen tag i mig. Hoppas att allt kommer att ordna upp sig för dig!

Kommer tänka på dig, kram

Postat av: pierre

romantiker som man är enligt vissa...så säger jag...go for love...varför vara i ett äktenskap om du ändå inte vill vara där?

2007-03-04 @ 20:13:21
URL: http://dapierre.blogg.se
Postat av: Magnus

Är det något att bygga på, det förhållande du har med Maken? Vill du bygga vidare?

2007-03-04 @ 21:13:01
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Dr S

Ja, det första som slår mig är ett tredje alternativ. Lev för dig själv ett tag istället för att välja två dåliga alternativ.

2007-05-28 @ 18:16:19
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback