Head picture

Värsta samtalet

Jag kom dit, hälsade artigt på Den Andra Kvinnan och vi satte oss alla tre i varsin fotölj. Jag sa till henne att eftersom hon var sammankallande, fick hon agera ordförande. Hon tog upp vilka frågor hon ville ha svar på
Det visade sig att hon har trott att de har haft ett seriöst förhållande i ca. fem år. Hon har inte haft en aning om mig. Jag har vetat om att hon fanns i alla fall, även om han sagt att de inte har haft någon kontakt den senaste tiden.

Jag frågade hur han tänkte när han gav så olika bilder av verkligheten och vad han försökte uppnå. Han hade inget svar.

Han satt där tyst och utan förklaringar. Jag undrar hur han känner det innerst inne, om han alls kan känna något.

Vi pratade i knappt en timme. Det var plågsamt och jag mår fortfarande dåligt efter det. Nu inser jag den fulla vidden av hans sjukliga oärlighet och hans relationsmissbruk. Han erkände att han ytterligare relationer utöver oss två som han inte avslutat. Jag sa till honom att han är sjuk och borde söka hjälp.
Jag har sovit dåligt i natt. Det känns som som jag har en myrstack i magen, och jag har svårt att koncentrera mig. Maken känner sig tom och nollställd, men försöker engagera sig i flytten. Jag försöker också tänka framåt så gott det går. Det känns bra att komma längre bort. Helst skulle jag vilja byta jobb helt och hållet, till en annan koncern, så att jag aldrig mer behöver se honom.
På torsdag ska vi på gemensamt avtackningsparty från våra gamla jobb. Inget jag ser fram emot. Jag önskar jag kunde droga mig med nåt innan så att jag blir lite avtrubbad känslomässigt.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback