Head picture

De mystiska samtalen

Efter att jag gjorde polisanmälan, och dessutom konfronterade den Andra kvinnan med att jag trodde att det var hon som höll på och ringde de tysta samtalen till mig, har det varit alldeles tyst. Det var den 18 april.
Jag trodde att det var ett avslutat kapitel, men igår kom det två likadana samtal. Jag noterade tidpunkterna. När man har fem tidpunkter, kan Telia göra en spårning. Det kostar 600 kr. Då kan man konfrontera den som ringer på riktigt genom att lägga det till polisanmälan och kalla det för ofredande.
Vi får väl se om det fortsätter, eller om det bara var ett tillfälligt återfall. Helst vill man inte hålla på och lägga energi på sådant. Och någon som håller på så där måste redan må ganska dåligt redan innan.
men det är samtidigt ganska stressande att få de där samtalen. Känns liksom olustigt när man inte rikitigt förstår varför och inte kan vara helt säker på vem, förrän man kollat.

Det märkliga är att samtalen aldrig har kommit när jag varit på plats på hemmakontoret. Det är precis som om personen i fråga vet när jag är borta. Verkligen underligt.


Kommentarer
Postat av: Liisa

Vilka skumma människor det finns. Var med om samma sak förra året, men det slutade till sist att ringa...


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback