Head picture

Deprimerad vovve

Igår satt jag fyra timmar och väntade akut hos veterinären. Man kan ha roligare en fredagkväll, men vad gör man inte för det lilla livet. Hunden har varit helt ur slag, vägrat gå ut, inte ätit, gnällt, bara velat sova, och helst att jag ska hålla om henne hela tiden. Hon har haft problem med höften tidigare, så jag tänkte att hon kanske har ont nu när det är så kallt ute. Vi åkte till veterinären för att hon skulle få något smärtstillande och antiinflammatoriskt. Vi fick medicin utskriven, remiss till ortoped och dessutom fick hon smärtstillande i sprutform på direkten, så jag tyckte vi blev väl omhändertagna. Vi blev tillsagda att ta det lugnt med hunden även om hon skulle vilja hålla igång och springa efter att hon fått smärtlindring. Ingen risk.
Hon har varit så ynklig hela natten och hela dagen idag. Vill forfarande inte gå ut, mer än om hon är sprängkissenödig, och då skyndar hon sig in igen. Inne, ligger hon i fotöljen och tittar ut i trädgården. Så fort hon är nere på golvet gnäller hon konstant.
Det verkar inte vara något fysiskt. Det lutar mer åt att hon är deprimerad, skendräktig eller liknande.
Annars vet jag inte. Om det håller i sig åker jag tillbaka till veterinären. Det kanske finns lyckopiller för hundar också?

Kommentarer
Postat av: Jonna

Nä stackars lilla vovven.. visst lider man med dom.. Det gör så ont i hjärtat.. Hoppas hon blir bra snart.. Kram

Postat av: mimmi

Stackars lilla vovve säjer jag med! Men klema inte med henne för då fortsätter hon bara må dåligt när hon mår bättre. .....för det finns inget så pjåskigt som en vovve....bara min får ett barr i tassen så oj!

2007-11-10 @ 16:58:20
URL: http://mymim.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback