Head picture

Joggarfluga

Nu har det faktiskt hänt: Jag shoppade loss på joggingprylar för fyra tusen spänn. Det blir ju dyrt eftersom jag måste ha dubbel uppsättning av skor och allting, för livet både i Staden och hemma. I tisdags var jag ute och sprang för första gången. Det är verkligen pest och pina. Men jag ska uthärda, och så småningom kanske belöningen i form av bättre kondis, mindre späcklager, mer muskler och ökad endorfinhalt kommer.
Idag överraskade Mbaken mig genom att också köpa joggingskor och övrig outfit. Han hade fått råd och tips från Sonen om vad han skulle ha. Maken har alltid varit en kompakt motståndare till jogging, som han anser vara den allra tråkigaste av alla förekommande former av motion.
Men nu finns det dojjor som är i-Pod-kompatibla. Kan det bli roligare? Då kan man lägga en liten grunka i sin vänstra sko, som man sedan kopplar till sin i-Pod på något sätt, och vips har man all möjlig statistik om hur man sprungit, som man kan lägga in i sin dator och laborera med. För mig som går loss på modeller i Excel är det naturligtvis väldigt skojigt.
Nu gäller det att försöka få till lite regelbundenhet så at det ger effekt. Jag måste komma in i mitt viktdiagram igen. Jag har nämligen gjort ett diagram i Excel (förstås), där jag fyller i vad jag väger någon gång i veckan. Bekymret är nu att min kurva har hamnat ovanför maxvärdet på axeln i diagrammet. Pinsamt! Det var det som triggade igång hela det här joggingexperimentet. Jag återkommer med fler rapporter om utvecklingen.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Hoppas att din kurva hamnar där du vill ha den, men vikten säger inte allt.

Postat av: LillaNisse

Kurvor är väl inte fel, men du syftade ju på viktkurvan, gillar själv excel och har tidigare gjort samma sak, skrivit in sträckan och tiden för träningspasset och även vikten, tror inte jag skulle våga nu. Vågar inte ens väga mig..

Kram

2007-11-01 @ 21:44:48
URL: http://lillanisse.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback