Head picture

Varför är alla byxor fel?

Jag var ute och shoppade idag. Försökte i alla fall. Jag behöver byxor. Jag provade massor, men blev lika avogt inställd varje gång. Eftersom jag är kvinna, provar jag naurligtvis byxor som är gjorda för kvinnor. Jag funderar på att sluta med det. De passar helt enkelt inte. Jag har alldeles för platt rumpa och smala höfter. När de sitter som de ska i midjan, hänger allt annat som ett sjok. Jeans är inga problem att få tag på. De finns i rätt, rakt stuk, men den sorts byxor jag ska ha på jobbet är så utpräglat "kvinnliga" och utgår från att man ska ha smal midja och höfter nog att föda barn utan problem. Undrar om det är ok att köpa brallor på herravdelningen? Det borde det vara, med tanke på att det skulle vara ok om jag ville gifta mig med en tjej, eller...? Om jag var ogift, alltså.


Vad jag vill komma fram till är alltså, att det kan inte vara så onormalt att inte passa i kvinnobyxor, trots allt. Alla vill ju vara normala, eller hur? Varför måste man över huvud taget ha olika avdelningar för herr- och damkläder? Det finns säkert massor med killar som skulle vilja ha paljettklänningar, om det inte var för att de såldes på damavdelningen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Finns det någon som har den perfekta kroppen för konfektionens standard??

2007-11-19 @ 17:21:49
Postat av: Petra

Jag brukar beställa hem kläder från Ellos och H&M ibland och varje gång blir jag lika förvånad då kläderna faktiskt passar. Måste ha en bra postorderkropp, haha. Men jag håller helt med dig, det är nog så frusternade att prova och prova utan framgång.


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback