Head picture

Stillhet

Jag sitter i soffan i vardagsrummet. Höstsolen lyser blekt genom ett kyligt dis. Det ser ut att bli en fin, vindstilla dag. Det är alldeles tyst här. Maken har gått till jobbet, hunden ligger och tittar ut genom fönstret och elden brinner långsamt i öppna spisen.
Vi pratade igenom våra "undanplockningproblem" i torsdags kväll. Jag vet inte om lyckades uppnå något större samförstånd, men till slut tröttnade Maken och sa: "Kan vi inte kolla på film istället? Jag är så less på att prata om det här." Ok, sa jag, och så gjorde vi det.

Nu ska jag gå ut på en lång promenad. Jag ska njuta av den friska höstluften, inspektera vad som flutit i land på stranden och kasta pinnar med hunden.


Efter det ska jag gå hem och jobba. Det är för mycket just nu. Veckorna räcker inte till, och jag känner att jag börjar få min sedvanliga stressvärk i ländryggen.


Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback