Head picture

Jag har varit duktig

På vägen hem gick jag in i en ostaffär som jag fick tips om från en jobbarkompis. Det är en stor, iskall lagerlokal i en källare som verkligen ser ruffig ut. Om det inte stod på en skylt utanför att de har ost där inne, skulle man kunna tro att det är en lagerlokal för förvaring av lik, använd av några gynnare i undre världen. Av lukten och stilen att döma, alltså.
Men grejen är, att de har de mest exotiska ostar för en spottstyver jämfört med vad de skulle kosta på Åhléns City till exempel. Jag köpte tre olika sorter och gick hem.
Först satte jag på två maskiner tvätt. Sedan satte jag mig i sängen med Stieg Larsson i hörlurarna, ett glas rödvin, små tostini och så en hel tallrik med de fantastiskt goda ostarna. Kan det bli bättre?
Mätt och belåten har jag sedan tömt diskmaskinen, städat hela lägenheten, bäddat rent i sängen, vikit ihop alla nytvättade handdukar, duschat och borstat tänderna. Och nu sitter jag här i sängen, fräsch som en nyponros, och känner mig så nöjd.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Och vem skola plocka denna blossande nyponros? ;)

Postat av: Anima Mea

Jag får finna mig i att tillhöra de oplockades skara, trots att jag inte är en gås.

2007-09-25 @ 22:41:24
URL: http://animamea.blogg.se
Postat av: Mimmi


Får allvarligt tänka på det där med GI bantning då får man ju både äta ost o dricka vin....
Sedan har du ju varit duktig också......städat tvättat....Hoppas du sovit gott trots fullmåne!

2007-09-26 @ 07:29:10
URL: http://mymyim.blogg.se
Postat av: Ankan

Måste erkänna att din beskrivning av ostaffären såsom luktande lik gjorde att jag inte RIKTIGT kunde se njutningen med att sitta med ostbrickan i sängen. Frånsett det blev jag glad att läsa att du verkar ha en bra kväll. Kram

2007-09-26 @ 13:42:38
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback