Head picture

Deppardag

Idag har det varit en tung dag. Ingen ork, ingen lust, ingen glädje. Varför blir det så?
Ändå har jag verkligen kämpat för att göra något bra. Jag åkte och handlade, men innan jag åkte hemifrån skrev jag en lapp till Maken att jag älskar honom. jag tänkte att han skulle blir glad, och när han blev glad, skulle det smitta av sig på mig, tänkte jag.
Han blev glad, men jag tror inte att det smittade av sig så mycket, tyvärr.
Jag förstår inte varför jag åker ner i sådana hål ibland. Fast det är betydligt mer sällan nu än vad det var så länge jag fortfarande hade förhållandet med Den Andre, så på så sätt är det ju i alla fall en förbättring. Det värsta av allt är känslan av att inget spelar någon roll, den totala känslan av meningslöshet. Den suger ur all energi ur kroppen fullständigt.
.

Kommentarer
Postat av: AGAINST HUMAN TRAFFICKINGa

det värsta som finns med bloggandet är när man får "kommentarer" bara med reklam, jag vet! förlåt! men det här är viktigt:

jag behöver Hjälp med att stoppa HUMAN TRAFFICKING
Engagera dig genom att sprida kunskapen vidare.
Länken finns också på min blogg.

http://www.edu.nacka.se/therese.berg/

Postat av: Peter Midas

Så väl jag känner igen detta. En dröm kan sätta spår för veckor hos mig, ett hopp som tänts och som man inte kan spåra till en enskild händelse eller tanke. Det blir bara en annan färg på tillvaron och den har en förmåga att inte blekas. Sakta sakta försvinner den, lagom till nästa dröm eller nästa ofrivilliga möte i livet med "Den andre eller Fr G". Det hjälper inte att stålsätta sig, man är själv sitt eget offer. Energierna flödar ut som genom en dammlucka. Tyvärr är energierna svåra att ersätta utan att man löser knuten. Jag har tyvärr inget recept på detta alls, jag är själv ett praktexempel på detta. Tt lösa knuten är just det centrala och svåra. Modet måste man hålla uppe i alla lägen i alla fall. Även närman rasar ner i ett svart hål.

Du kommer också att lyckas med detta!

Peter, som har träningsverk efter en massa vedhuggning - aj!

2008-04-06 @ 19:09:22
URL: http://trepojkar.blogspot.com
Postat av: Anima Mea

Tacke för din förståelse, Peter. Jag får väl snällt vänta tills det går över.

2008-04-06 @ 19:23:54
URL: http://animamea.blogg.se
Postat av: Peter Midas

Vänta hjälper inte... Du måste arbeta hårt med detta, varje dag. Då kommer du igenom. Men inte genom att snällt vänta. Bara du kan göra det, ibland med hjälp som du själv skaffar. Ditt meddelande till maken var jättebra sätt. Fortsätt så. Det tror jag är rätt. Nästa gång får du glädjen i retur.

2008-04-06 @ 22:07:21
URL: http://trepojkar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Massa pepp till dig, tänker på dig! Jaa, visst är den fin? Det är tyvärr inte jag själv som har fixat den snygga designen utan haft en duktig tjej som har fixat det :)

2008-04-07 @ 12:14:02
URL: http://wildness.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback