Head picture

Grymt ont

Jag var hos tandläkaren förra veckan. Det visade sig att den tand som jag hade en spricka i inte alls mådde bra, utan var tvungen att rotfyllas. Det har jag aldrig varit med om förut. Det fick ganska bra även om det är jobbigt attt ligga och kapa medan det gröps ur och filas ner i rotkanalerna.
Jag gick till apoteket och köpte värktabletter för säkerhets skull. Dagen efter gick det bra att jobba, men när jag skulle flyga hem i fredags kväll, var det somom någon placerat sprängdeg i rotkanalerna. Det gjorde så infernaliskt ont så att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Jag hade en värktablett i fickan, som jag fick stoppat i mig, och sedan var det bara att koncentrera sig på att koncenterera sig som gällde tills den började ta. Jag klarade inte ens av att lösa det sedvanliga sudokot.
Igår var det hyfsat bra, och tabletterna hjälpte. Jag träffade min "mentor" på dagen och på kvällen var vi hembjudna till en familj, tillsammans med ett annat par, som vi känner sedan tidigare.
Men idag har det varit fullständigt outhärdligt. tabletterna hjälper itne riktigt och nu har Maken kört till det enda helgöppna apoteket på flera mils omkrets för att inhandla tyngre medikamenter på inrådan av sjukvårdsupplysningen.
Trist på en så fin helg för övrigt. Vädret är underbart, och det hade passat utmärkt att inleda grillsäsongen i kväll annars. Men nu känner jag inte för att röra mig alls. Så fort det blir några skakningar eller vibrationer i huvudet (dvs så fort jag går eller rör mig), börjar det bulta och värka i halva ansiktet.
Vi har varit och grejat med båten tillsammans med Sonen och Sonhustrun på förmiddagen, mest som en inledande manöver där vi konstaterade att mycket behöver införskaffas.
För mig handlade det om att uthärda och försöka göra så gott det gick. Sedan vi kom hem har jag sovit, för att slippa känna hur ont det gör.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hoppas värken gått över.....för lagningen är väl inte klar.

för drygt 20 år sedan gjorde jag en rotfyllning och efter den var klar hade jag ont ja mer än ont kunde t o m inte jobba föråt mig på värktabletter så jag spydde. Och enl tandläkaren så det normalt i alla fall inget att bry sig om ortsatte med samma tandläkare. när jag långt senare bytte tandläkare
så hittade den tandlåkaren att det fanns kvar rotrester i den tanden och han var orolig när han rensade att det skulle bli inflamation.....Tala om att jag blev förgrymmad på tandlåkare nr ett. Så allt är kanske inte normalt trots att man får det beskedet!

2008-04-13 @ 21:03:53
Postat av: LillaNisse

Hade 2 besök hos tandläkaren under förra veckan, 2 av mina tänder gick inte att göra någonting åt, så det var bara att dra ut dem.
Gillar inte att gå till tandläkaren, brukar säga att det gör både ont i munnen och plånboken.
Hoppas att du inte har ont längre.

Kram


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback