Head picture

Helt slut, men en bra början

Jag hittade en snubbe i grannskapet som säljer växter. Han säljer gräs på rulle också för 10 kr st. Alltså, inte "gräs" utan riktig gräsmatta. Jag köpte fyra rullar, en Hortensia, lite andra ovanliga perenner och en brudspirea. Han kom dessutom hem och lämnade alla grejorna på vår tomt. Perfekt!
Gräset räckte inte riktigt för hålet som jag ville täcka, men nu är jag så trött av allt jobbande så att jag inte orkar hämta fler rullar.
Dessutom är vi bortbjudna i kväll, och jag borde börja sanera mig själv så att jag blir någorlunda presentabel. Man vill ju inte direkt släppa jordkokor efter sig när man går hem till folk.

Kommentarer
Postat av: Peter Midas

Gräs på rulle... Kinky!! Skall man inte rulla gräset själv?



En trädgård kräver sin kvinna. 10:- rullen är ju kanonbra pris.



Hortensia kan bli både stora och dekorativa, så flera ex på 2 meter i Skottland i juli, mängder av olika färger.

Postat av: Mimmi

Hoppas att du njuter av ledigheten! Att jobba fysiskt och med jord är alltid avkopplande!



2008-08-18 @ 16:43:06
URL: http://mymim.blogg.se/
Postat av: Anima Mea

Tack, Mimmi! Det ska jag verkligen. Trädgård är härligt utmattande.

2008-08-18 @ 20:50:59
URL: http://animamea.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback