Head picture

Nu, så...

Jag har jobbat klart för idag. Nu ska jag ha en hel vecka med bara avkoppling. Det ska bli skönt. Jag har inte bestämt någonting de närmaste dagarna, och jag ska bara göra vad som faller mig in. Gå och peta i trädgården, städa ur några skåp, fixa lite med båten, måla om öppna spisen skinande vit inför eldningssäsongen och bara ligga i hängmattan när vädret tillåter och andan faller på.
Dessutom ska jag lyssna på talbok. Det kan man med fördel göra när man pysslar med saker. Det blir roligare och känns bättre.
Till helgen vill Maken att vi ska hälsa på hans föräldrar, och mina föräldrar på vägen. Tja, det kan vi väl göra. Åka lite båt på Vättern, fiska lite kräftor, äta lite gott. Min svärmor är en hejare på att fixa mat.
Sedan åker jag väl direkt därifrån till jobbet antar jag.
Bleken visade lite tendenser till att vilja ha mig i Staden hela tiden, men det måste jag snabbt ta ur honom. Jag påtalade att möjligheten att jobba en del hemifrån gjorde att jag alls tackade ja till det här jobbet från början, så det kan man inte komma och ändra på nu, så här mitt i andra perioden.
Annars har det gått bra med Bleken. Han är ganska sympatisk och verkar ambitiös. Kul med en chef som bryr sig lite om vad man håller på med, faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Ankan

"Det måste jag snabbt ta ur honom". Haha, det låter som du precis som jag är rätt garvade ler igenkännande

Postat av: Ankan

"Det måste jag snabbt ta ur honom". Haha, det låter som du precis som jag är rätt garvad ler igenkännande

2008-08-16 @ 08:43:24
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com
Postat av: Peter Midas

Håller helt med Ankan. Själv har jag aldrig någon anining om var medarbetarna befinner sig och det intresserar mig inte. "Gör din arbetsplats en tjänst - stanna hemma!" Man blir ibland mycket mer effektiv i hemmet än på kontoret. Självklart måste man kunna välja var man arbetar. För min svåger som jobbar på SSAB är det ju lite komplicerad - han vill inte ha en masugn i vardagsrummet!!

2008-08-16 @ 14:23:43
URL: http:// trepojkar.blogspot.com

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback