Head picture

Ny chef, igen.

Ja, nu har han börjat på riktigt, den nye chefen. Den Bleke, eller Bleken, får han nog heta. Jag har ägnat nästan hela dagen åt Bleken idag. Det är mycket han måste veta, och han såg lite trött ut när han slutligen lommade ut. Han sa att "det här är mycket större än jag trodde". Ja, tacka VD:n för det! Han har ju anställt Bleken, med den bristfälliga information han lyckats ta till sig utan att lyssna på just någon.
VD:n stack in huvudet och frågade hur det var med mig när Bleken och jag satt och pratade. Jag strålade tillbaka och sa att det känns fantastiskt bra att prata med någon som har tid att lyssna, äntligen...
Den Andre kom in och sa hej, också. Honom har jag inte sett sedan början av juni någon gång. Han hade anlagt skägg och såg väldigt laid back ut. Vi pratade inget särskilt.
Sammantaget känns det bra med Bleken. Fast min assistent konstaterade att han kanske borde vara lite mer entusiastisk över sitt nya jobb. Och det kanske hon har rätt i. Han är verkligen rätt slätstruken. Men vi får ge honom lite tid.
Igår tog jag med honom ut på lunch, eftersom ingen annan verkade bry sig om att ta hand om honom, och då var han rätt trevlig, i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Ja du verkar ha chefer som kommer och går....tur att de har dig som håller ställningarna..

Postat av: Marie

;) Herrregud - vad cheferna kommer och går -det är ju ett varningstecken!

2008-08-06 @ 07:10:21
URL: http://girlgoeswild.blogg.se/
Postat av: Peter Midas

Dagens chef.... Som en dagens lunch på syltan på hörnet. Nja, det är väl inte sååå illa i alla fall. Rotation kan vara bra, bättre än i många mindre orter där alla sitter som fastlimmade på stolarna från examen till pension. Man borde praktisera hos varandra även på ledningsnivå. Det korsbefruktar. Men man behöver ju inte ha svängdörrar för det. Ganska intressant att VD:n inte vet såmycket om vad du gör. Hörde ett inslag på P1 igår om miljö och lönsamhet, mycket bra. Ta det lugnt bara med Bleken och håll dig undan från den andre!!!

2008-08-06 @ 09:07:13
URL: http:// trepojkar.blogspot.com
Postat av: Peter Midas

Den här låten som spelas på din blogg.... Hm, är det originalet eller är det nåt på skoj? This is the closest thing to crazy I have ever been... Jag trodde det var heaven....

2008-08-06 @ 09:15:53
URL: http:// trepojkar.blogspot.com
Postat av: Anima Mea

Tack för de kloka orden, Peter. Och ja, det är original, fast hon sjunger lite falskt emellanåt. Men jag tycke den är charmig.

2008-08-06 @ 09:53:06
URL: http://animamea.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback