Head picture

Överdos

Jag ligger i sängen. Altandörren är öppen och jag kan känna lukten av tång från havet. I allrummet sitter Maken tillsammans med våra gäster och pratar. Själv känner jag mig märkligt asocial. Kanske beror det på att det här är fjärde eller femte helgen i rad som vi har huset fullt av folk under helgen. Det är trevligt att umgås, och det finns mycket att ta igen efter vårt dryga år av isolering, men just nu känns det som att det blir lite för mycket av det goda.
Snart ska jag ta mig samman och gå ut och vara trevlig värdinna, fixa lunch och vara duktig. Men just nu ska jag njuta av att få vara alldeles för mig själv i några minuter till. 

Kommentarer
Postat av: mimmi

Förstår verkligen din längtan efter lugn och ro.....är det ni som behöver ta emot alla gäster kan inte ni bli bortbjudna??



Ha en skön helg

2008-08-09 @ 13:11:50
Postat av: Marie

man måste få egen tid... det går inte annars - man måste hämta krafter!



bYTT blogg igen - velfia.blogg.se (hoppas detta är sista gången)

2008-08-09 @ 18:38:37
Postat av: Ankan

Känner igen från ett tidigare liv. Nu är det inte så. Jag längtar inte tillbaka, inte så ofta i alla fall.


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback