Head picture

På tårna

Mitt lilla utbrott har fått effekter. Speciellt mitt efterföljande brev, där jag förklarade orsaken. Nu vill både Bleken och hans chef ha möten med mig, vågar inte något annat än ringa tillbaka omedelbart när jag söker någon av dem, eller snabbt återkomma med svar på mina mail. Jag skulle ha varit en bitch redan från början. Det är lärdomen. Varför gå omkring och vara timid, ha tålamod och invänta att andra ska fatta vad som är rätt att göra av sig själva?
I den maskulina världen, är det bara näven i bordet, ställa krav och höja rösten som gäller, tydligen.

Jag sa till Bleken igår, när vi pratade i telefonen, att jag känner att mitt självförtroende blivit sämre av den behandling jag fått, och att jag behöver stärkas i min roll. Så är det faktiskt. Hade jag varit kaxigare hade jag nog varit mer framfusig redan från början. Man blir lätt paranoid av att inte få information, också. Det är påfrestande att försöka gissa sig till vad folk tänker och tycker och att inte veta vad som förväntas av en. Allt det behöver bli bättre. Jag har lite hopp om att det kommer att bli det.

Det känns bättre nu.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Tycker det är bra att du sa ifrån. Du har gått länge nog i denna limbo. Gjort dubbeljobb. Hoppas bara cheferna fattar vilket lass du dragit.

Postat av: Peter Midas

Det är bra att sätta ner foten och att tackla de problem som uppstår. Man har ingenting för att vara "Snäll". Stå på dig - annars gör någon annan det!



P :)

2008-08-29 @ 22:47:17
URL: http:// trepojkar.blogspot.com
Postat av: Ankan

Det viktigaste är: "Det känns bättre nu". Det är det enda som betyder något. Kanske har du vunnit något på din avvaktande hållning... kanske inte. I vilket fall som helst, du satte ner foten när du fått nog. Och nu får du en snabb reaktion - förmodligen för att du inte är den som brukar klaga. Nu har du deras gehör. Nu har du makt. Håller tummarna för att du behåller den och får som du vill.

2008-08-30 @ 17:03:41
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com
Postat av: Anima Mea

Tack! Det känns bra med stöd från bloggsfären.

2008-08-31 @ 20:53:19
URL: http://animamea.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Hoppas det gått bra idag på jobbet om du nu varit i den stora staden och arbetat!

2008-09-01 @ 16:44:04
URL: http://mymim.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback