Head picture

Svacka

Jag har verkligen känt mig låg de senaste dagarna. Maken säger att jag inte klarar att vara hemma för mycket, att jag inte pallar lugnet. Samtidigt är det ju det jag längtar efter många gånger. Jag fattar ingenting.
Jag har ju inte direkt varit sysslolös. Det har blivit en massa gjort i trädgården, och det ser riktigt fint ut, faktiskt.
Men ändå. Det känns som om det saknas något. Jag blir håglös, börjar tänka en massa jobbiga tankar, börjar leta efter fel, börjar undra vad de är för fel på mig som inte kan vara nöjd.
Börjar älta det som hänt med Den Andre. Han har annars varit hälsosamt frånvarande i mitt liv hela sommaren. Men jag undrar hur han har det och vad han gör. Samtidigt som jag tycker det är befriande att inte veta. Ju mindre jag vet desto mindre har jag att fundera över och må dåligt över. Han är obotlig och ett hopplöst fall. Lika bra att inse det. Jag kallade honom en gång för länge sedan för "känslomässig krympling" och det var väldigt rätt. Han tog ganska illa vid sig, men jag undrar om han inte också insåg att det ligger rätt mycket i det.
Vi ska åka till svärföräldrarna idag. I helgen ska vi fiska kräftor och sedan åker jag vidare till jobbet på söndag kväll eller måndag morgon.
Jag har dessutom fått finnar. En på hakan och ett par på ena kinden. Det är precis som om min olust försöker tränga sig ut genom huden.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Tror jag läst tidigare att du känner dig låg när du varit hemma .......tror att det finns dåliga energier som man säger på feng shui språk som lätt kan rensas bort eftersom du har goda intentioner.

Postat av: Peter Midas

Håller med Mimmi! Något stjäl din energi. Jag känner igen detta i detalj! Jag är lika dan och mår illa av det.

2008-08-22 @ 16:06:13
URL: http:// trepojkar.blogspot.com
Postat av: Anima Mea

Men hur kan man ta reda på vad det är? Innan jag vet vad det är kan jag inte ta bort det.

2008-08-22 @ 17:14:01
URL: http://animamea.blogg.se/
Postat av: Sylvia

Jag håller också med Mimmi. Man skall inte undeskatta hur energierna får flöda eller inte flöda. Jordstrålning kan också påverka negativt. Sök på jordstrålning på nätet. Där kan du hitta någon som kan komma hem och undersöka åt dig. Tack för att du tittade in på min blogg. Jag uppskattar din blogg - du skriver så ärligt och kan formulera känslorna så bra.

2008-08-22 @ 20:46:24
URL: http://pantersylvia.blogg.se/
Postat av: Ankan

Känner igen men har det senaste året blivit allt bättre på att vara själv med mina tankar utan att känna mig ensam eller bli rastlös. Men så har jag vänt ut och in på mig själv rätt rejält sedan skilsmässan oxå. Är det något du inte har bearbetat färdigt utan lagt locket på - det behöver ju inte handla om den Andre egentligen utan tankarna på honom kan vara ett symptom.

"Bättre fly än illa fäkta" eller är du helt enkelt bara kinestetiskt rastlös sedan födseln ....

2008-08-23 @ 09:26:58
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com
Postat av: Magnus

Lägg din energi på positiva saker i stället. Vad vinner du på att fastna i gamla tankemösnter?

2008-08-23 @ 10:28:10
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Anima Mea

Ni har så rätt allihopa. Jag vill absolut lägga energi på positiva saker, men när energin känns som om den försvinner, vad gör man då?

Sedan får jag nog acceptera att jag är rastlösare till naturen än genomsnittet. Mer berg- och dalbana i humöret än de flesta.

Men ändå, det är jobbigt just när man är i botten.

2008-08-23 @ 11:10:15
URL: http://animamea.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback