Head picture

Varma mackor - heta tomater

När jag gick hem från jobbet vid sju-snåret, smet jag in på Ica-butiken och köpte ett par öl, pepparsalami och skivat formbröd. Sedan gick jag hem och gjorde varma mackor med salamin, skivade tomater, senapoch chevre på toppen. Det blev jättegott.
En sak som jag undrat över många gånger, när jag äter varma mackor, är varför tomater kan bli så infernaliskt heta. Man lyckas nästan alltid bränna sig på tomaterna även om resten har svalnat. Varför är det så? Kan någon ge en nöjaktig förklaring?

Kommentarer
Postat av: Magnus

Nej.

Postat av: Mimmi

Har varit norrut så har därför inte läst i din blogg på några dagar.



Men jag tycker inte om när du skriver att du är värdelös....för det är du inte .Ingen är värdelös.



Förra veckan så var det besök i området från en organisation där kvinnorna/ unga tjejer fick gå och ringa på men mannen/killen stod i bakgrunden och noterade.....eftersom vi bor i radhus så var det lätt att följa.



Och sedan skriver du att du är otillräcklig för din man inte motsvarar hans förväntningar hur hade det varit om situationen varit tvärtom att det var han som pendlade till jobbet i veckorna vad skulle förväntas av honom.



Livet är tyvärr inte rättvist!

2008-12-09 @ 17:04:37
URL: http://mymim.blogg.se/
Postat av: Mimmi - igen

Det skulle stå att du inte motsvarar din mans förväntningar.

2008-12-09 @ 17:05:45
Postat av: Peter Midas

Håller givetvis med om att du inte är värdelös, men jag vet att du vet det redan....



Jo, det där med tomaterna. Dom innehåller en massa vatten som lagrar energi bättre än luftigt bröd som kallnar direkt men tar det ur ugnen ut i svala luften. Definitionen på¨en kalori är den mängd energi som åtgår för att värma ett gram vatten från +4 till +5 grader. På samma sätt avges en kalori när den svalnar i tex munnen. Mera värme i tomat än i bröd alltså! Såvar det!!

2008-12-09 @ 17:28:19
URL: http:// trepojkar.blogspot.com

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback