Head picture

Kass dag

Det började bra. Jag satt i sängen och lyssnade klart på en bok, åt frukost och stickade. Sedan gick jag upp och duschade, pussade lite på Maken och sa att jag skulle gå och smörja in mig med body butter. Han fattade vinken och kände sitt ansvar att bidra med insmörjandet.
Tyvärr blev det fel. Jag försöker få honom att vara lite mer sensuell, men han smörjer in mig ungefär som man skulle vaxa en bil, eller smörja in liniment på en häst. Jag vet att det inte riktigt är hans grej, men jag kan liksom inte låta bli att önska att han skull vara lite känsligare, att jag skulle märka att han kanske till äventyrs skulle bli lite upphetsad av att ha en naken kvinna liggande där under hans händer, som bara väntar på att bli smekt och förförd.
När han smort in mig klart ställde han sig upp, fortfarande med morgonrocken på, och frågade lite halvt besvärat: "Ska vi försöka oss på något, eller...?" Det finns inte en enda fråga att uppbringa, uttalad med ord, som skulle kunna ha en mer avtändande effekt.  Visserligen var det redan kört. Han hade ingen lust, och inte jag heller.
Han blir stressad över att han tycker att jag kräver att han ska vara någon annan än han är. Han tror att jag tänker att Den Andre skulle ha gjort det mycket bättre. Och det värsta är att det till viss del är sant. Men det är inte hela sanningen.
När det gäller Maken, har han ett hjärta av guld, men det finns ingen passion. Jag känner mig inte uppskattad som kvinna, inte åtrådd, inte vacker. Ingenting.
Om det bara var moraliskt ok, och accepterat av alla, om det inte fick så jobbiga konsekvenser, tror jag faktiskt att jag skulle vara lyckligare om jag fick ha en älskare. Det är inget jag har sagt till någon någonsin. Jag har nog inte ens tänkt tanken rent ut förut, och egentligen spelar det ingen roll, eftersom det ändå inte är moraliskt ok. Jag känner mig usel för att jag känner det så., dessutom.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Den som någon gång lyckas avproblematisera kommunikationen mellan män och kvinnor är värd Nobelpriset...

Postat av: Peter Midas

Oj, detta är svårt. Jag måste nog avslöja att vi män är.... träbockar. JAg känner igen mig väl i både din och hans situation. Samspelet med barnens mor var just så = 0. Det blev aldrig några reaktioner på någonting. Jag tappade lusten, hon hade aldrig någon och relationen dog. Det krävs faktiskt spänning för att det skall bli något. Detta skapar frustration. När jag hade en älskarinna under en period blev relationen till hustrun mycket bättre. Jag behövde inte bli frustrerad, erotiken fick jag av älskarinnan. Vardagsliv var inte att tänka på med älskarinnan och erotik inget för hustrun. Så, idén är inte så dum. Det är väl p g a älskarinnor som många äktenskap håller. Jag håller med dig, det är inte moraliskt OK. Det beror delvispå mina konventioner. Att sedan min älskarinna gjorde slut bidrar väl kanske!! Smile though your hart is aching .....

2008-02-17 @ 20:17:31
URL: http://trepojkar.blogspot.com

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback