Head picture

"Lunch break" - på riktigt

Idag, precis när vi ätit lunch färdigt, jag och ett par kollegor, fick jag sms som jag läste samtidigt osm jag gick nerför en trappa. Det hade normalt inte inneburit något problem, men just den här trappan var kapad, så det sista trappsteget var kortare än de andra. Trappan var i mörk granit. jag såg inte kanten, trampade för långt ut, stukade vristen rejält och ramlade handlöst. Det gjorde så ont att jag fick behärska mig för att inte kräkas och svimma.
Vi fick ta taxi tillbaka till kontoret, och jag är helt handikappad nu.
Min kollegor tittar medlidsamt på mig medan de driver hejdlöst med min klumpighet och mitt haltande.
Nåja, lite får man väl tåla.
Hur som helst fick jag ställa in mitt planerade besök hos Mamman och Dottern i kväll. Jag har inte sett dem på länge, så det hade varit trevligt. Det får sparas till en annan gång. Frågan är om jag kan åka hem som planerat i morgon. Jag får känna efter i morogn bitti.
Mycket taxi blir det i vilket fall som helst.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Stackarn....hmm du har väl fått det undersökt...sonens flickvän skuttar omkring på
krycker stukad fot eller som läkaren sakt uttänjda ledband med risk för inflammation.
Take care!


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback