Head picture

Sökte nytt jobb

Idag slängde jag iväg en ansökan om ett nytt jobb. Det är inom samma område, delvis samma bransch, men mindre företag och mer lokalt. Inte så mycket resande med andra ord.
Vi får se vad som händer. Andra gånger (det var innan jag fick det här jobbet) har det strandat på att jag varit för välbetald för de jobb jag sökt, och de inte har fattat varför jag skulle vilja "byta ner mig". Inget av de jobben har känts som någon störe förlust, så det var antagligen rätt att ifrågasätta det. Nu är jag ännu mer välbetald än jag var då, så oddsen kanske inte direkt har förbättrats ur den aspekten. Men jag kan ange bättre skäl nu. Det här med att vilja vara hemma med familjen mer och inte behöva resa så mycket tror jag de flesta kan förstå. Hänsyn till Maken osv, bla bla. Hur acceptabelt som helst.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback