Head picture

Vackert och välgörande

Både igår och idag bjuder naturen på strålande solsken. Fåglarna har börjat öva på sin vårlåt lite försiktigt här och där, trots att det är kallt och blåsigt. Men ljuset gör underverk. Det förjagar de mest fastgrodda känslor av dysterhet och hopplöshet. I alla fall temporärt.
Hunden och jag ska strax ge oss ut på vår obligatoriska förmiddagsrunda. Den är viktig, för då ska vi kolla vad kaninerna haft för sig under natten, och vilka andra djur som varit ute och sprungit på "vårt" område. Det är rätt mycket jobb med det; mycket spring och mycket nosande. När det är gjort kan man gå in och sova sin middagslur med gott samvete.
Jag överlåter både jobbet och middagsluren åt hunden helt och hållet. Själv går jag mest och funderar för mig själv. Jag känner visserligen inte att jag uträttar så mycket, men ibland får jag en och annan bra idé.
Jag tror att det är nyttigt för själen att gå en runda eller två vid havet varje dag. Även för dem som inte tvingas ut av sin hund.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback