Head picture

Afton, brie och jordnötter

Jag skulle ha varit ute och representerat ikväll, men en ovanlig skickelse gjorde att jag inte behövde. Istället kunde jag i lugn och ro gå hem till min lya. Jag gick in i ostaffären på väg hem. Jag köpte en Brie, som jag redan har ätit upp, en Camenbert, en hårdost från Spanien och en Roqfourt. Dessutom köpte jag en stor flaska olivolja, eftersom jag mindes att det tagit slut. Jag konsumerar mycket olivolja.
I morse, i samband med den sedvanliga paniken innan flyget, trodde jag att jag glömt min mobil. Maken erbjöd mig storsint sin telefon, i en gest av outgrundlig vänlighet. Jag tog tacksamt emot, bara för att ett par minuter senare, när jag passerade säkerhetskontrollen, upptäcka att jag hade min egen telefon i kavajfickan. Men då kunde jag inte ringa och säga det til honom... Hur isolerad och avskuren från tillvaron man blir utan telefon.

Hur som helst har jag postat hans telefon till honom idag, så han har den i morgon bitti. Men ikväll kunde vi inte prata, så vi har chattat  på msn lite istället.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback