Head picture

Evigt regn och blåst

Nu sitter jag hemma i soffan igen, framför brasan. Regnet verkligen piskar mot fönsterrutorna och det är full storm ute. Det är samma väder som det har varit de senaste veckorna, tycker jag. Bara mer eller mindre storm och mer eller mindre regn, men någon annan variation har jag inte kunnat upptäcka, eller så har jag glömt det.
Jag över levde den här veckan tack vare att jag insåg min begränsning och ställde in två dagars medverkan på ändlösa möten i Stora Staden i Europa. Det hade tagit knäcken på mig om jag åkt dit.
Nu hann jag i alla fall fixa allt som skulle fixas inför styrelsemötet.  Allt känns lite svajigare nu när det är en ny person på toppen, och jag har en ny chef, som visserligen är bra, men inte vet så mycket. Det blir lite mer ändringar och otydligare instruktioner.
Jag fick i alla fall ett mail från den nye überbossen att han tyckte att det var en bra rapport. Det var ju snällt. Han hejdade mig när jag gick förbi hans rum och frågade om jag hade fått mailet. Ja, sa jag. Tack så mycket. man kan behöva lite uppmuntrande tillrop ibland.
Han pratade en stund på hur han tycker att det ska fungera, och frågade om jag kände att jag hade hans stöd. Jorå, sa jag.
Samtidigt funderade jag över att han verkar så lite införstådd hur det fungerar och i vad jag gör. Han tror att det är jag som gör det som sköts ute på respektive enhet. Ibland tror jag att han inte förstår vilken enormt stor organisation det är, och hur många det är som jag har kontakt med där ute. Men han har inte pratat med mig,, utan med min chef, som inte heller vet någnting, så det kanske inte är så konstigt. Jag funderade också över varför han verkar så obekväm i mitt sällskap. Han klarar inte av att se mig i ögonen, utan pratar med sina papper på skrivbordet när han pratar med mig. Jag har inga problem att vara naturlig i andra personers sällskap oavsett vem det är. Men han är så obekväm att det kryper i kroppen på mig. Varför är det så?

Kommentarer
Postat av: mimmi

skont att du lyssnade pa din kropp och inte reste ivag! .....

storchefen ar osaker!......tycker det sätt du
beskriver för honom tyder på det! Nar du pratar med honom brukar du stå o titta ner på honom
....kanske bättre i så fall att du sitter på en låg stol d v s är på alla sätt i underläge.

Jobbigt att byta chefer hela tiden...det tar ju onödig energi i stället för att hinna föra företagaet framåt.

Hoppas du får en bra helg utan stormar......trots vädrets makter.

Postat av: Ankan

Det är inte så att han har fått någon knepig info om eller av "den andre"? Det är i a f viktigt att du lyssnar på din intuition - sedan är ju frågan om det går att tolka, det kan ju bero på vad som helst... Han kanske ska låta yxan gå eller har personliga problem eller... Vaksamhet är bra. HÅller tummarna för att du vilat upp dig tillräckligt. Kram

2008-02-01 @ 09:36:01
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com
Postat av: Anima Mea

Jag tror inte att han fått knepig info av Den Andre. Jag är ganska säker på att han är lojal mot mig när det gäller jobbet. Däremot kan det vara så som Mimmi säger, att han är osäker.
Vi får se om yxan går, men då beror det på helt andra saker, som att de vill ha in helt andra profiler, eller att de ska göra dramatiska organisations förändringar. Jag skull einte säga nej till två årslöner och ett sabbatsår i Sydamerika...

2008-02-01 @ 11:29:05
URL: http://animamea.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback