Head picture

Manfred Man

Sitter och bloggar samtidigt som jag lyssnar på en gammal Manfred Man-låt, Questions. Den är faktiskt bra. Lite sorglig, och man fattar inte riktigt vad den handlar om, men det verkar lite tungt.
Det var Maken som introducerade Manfred Man i mitt liv, för sådär 28 år sedan, men nu var det länge sedan man hörde något av dem. Jag var på en av deras koncerter i Scandinavium en gång, men var tvungen att gå ut, för jag var gravid, och jag kände instinktivt att ljudnivån inte var bra för fostret. Hela magen, fostervattnet och allt, liksom vibrerade. Sedan läste jag att det faktiskt kan ge fosterskador med höga ljudnivåer. Men Sonen är förvånanssvärt normal med tanke på föräldrarna. Riktigt välartad, faktiskt.

Nu är det i alla fall lugnt och tyst och dags att sova. Får väl se hur mycket jobbat det blir i morgon. Det är svårt att vända tillbaka när man vänt på dygnet. Jetlag på hemmaplan.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Blev det något jobb idag?? Hoppas det inte var något som drog!


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback