Head picture

Storm eller orkan?

Det blåser grymt ute. Det är så man tappar andan och nästan ramlar omkull. Maken är arg på mig och sitter tyst framför sin dator. Han tycker att jag är den mest själviska, känslokalla och otrevliga människa som finns.
Det gör ont i hjärtat att få sådana omdömen. Särskilt från den som borde känna till bäst hur jag är. Just nu funderar jag på att dra till Staden och inte komma tillbaka mer. Allt jag gör blir ändå fel, och när jag försöker göra rätt, räcker det ändå inte till.
Det som känns allra jobbigast, är när han drar in Sonen och påstår att han tycker likadant. Precis som om de skulle ha en pakt mot mig, eller ett samförstånd som bottnar i deras jobbiga erfarenheter med mig. Det känns så oerhört sårande, och jag blir plötsligt så väldigt ensam. Det enda som hållit mig uppe många gånger har varit mitt förhållande till Sonen. Om det inte skulle fungera i framtiden, eller om Maken lyckas vända honom mot mig, vet jag inte vad jag ska ta mig till.
Vad är det då för mening?

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Nu bkir jag ledsen ........men ar det inte bara en humorsvangning hos maken!....En del manniskor paverkas mkt starkt av den energi som finns i vadrets makter!....Det ordnar sig...sonen kan du ha direkt kontakt med honom-

2008-01-26 @ 22:22:56

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback